יעדי מסעדה חשובים להפליא כדי שעסק מסעדות יצליח.
הם עוזרים לשמור על מיקוד במה שחשוב ומסירים את הסיכוי לבזבוז משאבים.
ניהול עסק של מסעדות הוא שילוב של אתגרים וכיף – יש לך הרבה מרחב לשלב אלמנטים מעניינים בעסק שלך.
עם זאת, זה מגיע עם מגבלות שונות. עסקי האירוח מתמודדים עם אתגרים רבים. בין אם זה תקציב מוגבל או תחרות קשוחה, הבעיות אינסופיות.
זה מעביר את המיקוד לפתרון האתגרים והבעיות היומיומיות הללו, והמטרה והמטרות האמיתיות של העסק תופסות את המושב האחורי.
זו הסיבה שבכל פעם שאתה פותח עסק של מסעדות, אתה צריך להיות ברור מאוד מהמטרות – הן לטווח הארוך והן לטווח הקצר – כדי שתוכל לעקוב אחר יעדי המסעדות הללו גם כשהעסק שלך מתקדם.
הכנסה יציבה ועולה, שביעות רצון לקוחות ועובדים מרוצים הם היעדים העיקריים של כל עסק.
כדי להשיג את המטרות האלה, אתה צריך יעדים ברורים. ועל המטרות האלה נדבר היום.
להלן 9 יעדי מסעדה שצריכים להיות לכל אחת:
- צור מותג
- הציעו את התפריט הטוב ביותר
- לכו לידידותיות לסביבה
- שירות איכותי ביותר
- הוסף את האלמנט הכיפי
- פרסם את המסעדה שלך
- בקשו משוב מלקוחות ועובדים
- ניהול מלאי ביעילות
- עקוב אחר הצמיחה שלך
1 – צור מותג
זוהי עצם הזהות של המסעדה שלך, וזה השם שבו אתה תהיה מוכר בקרב הלקוחות שלך.
אז, בחר בקפידה.
אתה חייב להיות מאוד ספציפי כשאתה בוחר את שם המסעדה – הוא צריך להיות עם כל הנושא של המסעדה שלך וצריך להיות משהו ייחודי וקליט.
יחד עם השם, בחרו היטב גם את ערכת הצבעים והגופנים.
אלה הם בין ההיבטים הראשונים שכל לקוח ישים לב לפני שהם נכנסים למסעדה שלך.
בשלבים המאוחרים יותר, ככל שהעסק שלך מתקדם, האוכל שלך ידבר בעד עצמו. אבל עד אז אתה צריך ליצור לעצמך שם בעזרת טכניקות הפרסום הללו.
כמו כן, ודא שיש לך אווירה נעימה במסעדה שלך – כזו שבה אנשים ישמחו לבלות.
הפוך אותו לאסתטי וראוי לאינסטגרם ככל שתוכל.
אתה לא צריך להשקיע הרבה כדי להפוך את המסעדה שלך לבד – אלה הדברים הפשוטים שיכולים לעשות הבדל עצום.
כל שעליכם לעשות הוא לחשוב מחוץ לקופסה ולצאת לדרך!
אז המטרה הראשונה שלך מבין תשעת יעדי המסעדה היא להתמקד במותג של המסעדה ולהתאים את הכל כך שהשם יוכל להתחזק עם הזמן.
2 – מציעים את התפריט הטוב ביותר
אוכל טוב הוא כמובן מה שאנשים הולכים למסעדה בשבילו!
אתה צריך לעצב את התפריט תוך התחשבות בקהל לקוחות שמגיע מרקעים שונים עם העדפות מגוונות.
לכן, אם אתם מציעים אוכל תאילנדי במסעדה שלכם, וודאו שיש לכם הרבה קלאסיקות תאילנדיות בתפריט.
לצד המנות התאילנדיות העיקריות, תוכלו גם ללכת צעד אחד קדימה ולהציג מנות פיוז'ן ללקוחות שאוהבים להתנסות במאכלים שונים.
אני מציע להם משהו לעורר את בלוטות הטעם שלהם – אוכל ייחודי עם טעם והצגה מדהימים.
אתה יכול גם להבטיח שתכלול אוכל בסיסי בתפריט שלך עבור אלה שאוהבים אוכל פשוט וטעים.
כדאי גם לשקול טווחי תמחור שונים – עם מזון יקר בלבד, בסופו של דבר תספק שירות רק לחלק אחד מבסיס הלקוחות הפוטנציאלי שלך.
אוכל במחיר סביר יביא לך גם הרבה יותר לקוחות!
אז המטרה השנייה מבין תשע המסעדות היא להתמקד בתפריט, לוודא שחווית האוכל תהיה תחרותית ובלתי נשכחת.
3 – לכו על ידידותיות לסביבה
עכשיו זה עובד בשתי דרכים – אתה תורם לאיכות הסביבה בדרכים הקטנות שלך, תוך חיסכון של כסף רב.
העסקה הדו-כיוונית הזו לא יכולה להשתפר, וזו הסיבה שאתה צריך לשקול לשלב שיטות ידידותיות לסביבה במסעדה שלך.
אז מה אתה יכול לעשות?
יש מדיניות של אפס פסולת במסעדה שלך.
עודדו את הלקוחות לעקוב אחריו. הביאו עוד מנות צמחוניות בתפריט. למד את השפים שלך כיצד הם יכולים לבשל אוכל טעים במינימום עד ללא בזבוז.
רכישת מזון מחקלאים וספקים מקומיים היא דרך נוספת – תהיה בטוחה של ציוד בישול טרי ואיכותי תוך צמצום עלויות ההובלה.
כדי לקיים מדיניות כזו, תצטרך לחקור דרכים שבהן תוכל לשלב מדיניות ידידותית לסביבה עם התרבות הקיימת של המסעדה שלך.
אבל ברגע שתשלב אותם, תבחין בהבדל החיובי שאתה עושה.
ותאמינו לנו, אנשים שם בחוץ נעשים לאט, בהתמדה, ויותר ויותר מודעים לסביבה.
הם אוהבים לבקר במסעדות שעוקבות אחר שיטות ידידותיות לסביבה!
המטרה השלישית היא לחשוב על ההשפעה החברתית שלך על העולם וכיצד בעיות בחיים האמיתיים משפיעות על החלטות הרכישה של הלקוחות שלך.
4 – שירות איכותי ביותר
מסעדות הן הרבה יותר ממקומות שמגישים אוכל – מדובר גם בחוויה, באדיבות ובתחושת מוערך.
ברגע שלקוח נכנס למסעדה שלך, הוא מצפה לשירות איכותי – וזה מה שאתה צריך להציע לו. וזה מביא לתמונה את החשיבות של צוות טוב.
חשוב להעסיק צוות טוב.
הצוות מקיים אינטראקציה עם הלקוחות יותר ממה שהיית עושה, וזו הסיבה שאתה צריך שיהיה לך צוות נהדר במקום.
צוות אדיב ואמפתי יכול לעזור להעלות את החוויה של הלקוחות שלך.
הגשת ארוחות בפרק זמן סביר היא דרך מצוינת להשאיר רושם ראשוני מתמשך על הלקוחות שלך.
עודדו את הצוות שלכם ללכת מעבר ולעזור ללקוחות להרגיש בנוח במסעדה שלכם.
שירות באיכות טובה משאיר חותם מתמשך על בסיס הלקוחות שלך, וגורם להם לרצות לבקר אותך שוב.
המסעדה שלך לא תהיה מוצלחת אם לא תצליח להמיר לקוחות חדשים לפטרונים קבועים.
לכן, עליך להקפיד על כל האמצעים כדי להבטיח שיש לך לקוחות מרוצים ומרוצים.
המטרה הרביעית היא אפוא לוודא שלמסעדה שלך יש שירות לקוחות ברמה גבוהה.
5 – הוסף את האלמנט הכיפי
מדי פעם, אתה צריך להמציא רעיונות שונים כדי להבטיח שהלקוחות ימשיכו לזלוג לתוך המסעדה שלך.
תוכלו לארגן אירועים לקבוצות גיל שונות – למשל, מופע קסמים לילדים, ערב קריוקי למשפחות, או אפילו לשכור את להקת המוזיקה המקומית למיני קונצרט במסעדה שלכם.
הדברים הקטנים האלה משפרים את האווירה של המסעדה שלך, מה שהופך אותה לתוססת מספיק כדי שאנשים יצפו לבקר שוב.
לחובבי ספורט, תוכלו להקרין את טורנירי הספורט המתמשכים ולהציע הנחות על אוכל ושתייה.
לאנשים המבוגרים שאוהבים את הזמן השקט שלהם, הציעו הנחות לבראנץ'.
עבור הילדים, אתה יכול לקבל אזור משחקים נפרד (אם המקום מאפשר) כך שהם יוכלו ליהנות מההורים שלהם כשההורים נהנים מהאוכל שלהם.
אתה יכול גם לשקול לחדש את הפנים של המסעדה שלך ולהוסיף כמה אלמנטים מושכים יותר מבחינה ויזואלית.
אם יש לכם נושא מזדמן, תוכלו לקבל מקומות ישיבה באוויר הפתוח עם כיסאות וכריות צבעוניות תוססות.
האפשרויות הן אינסופיות – כל מה שאתה צריך לעשות הוא לחשוב איך אתה יכול להוסיף קורטוב של כיף – אבל בלי לבזבז יותר מדי.
המטרה החמישית היא לשאול את עצמך האם אנשים שונים באמת נהנים במסעדה שלך. אם הם לא, כנראה שהניסיון לוקה בחסר.
מצא את האלמנט המהנה שמתאים למסעדה שלך והתמקד בו.
6 – פרסם את המסעדה שלך
יש אלפי מסעדות אחרות בחוץ; כדי שאנשים יוכלו לבחור את שלך, עליך ליידע אותם מה שונה במסעדה שלך.
בשלבים הראשונים, ייתכן שאין לך מספיק לקוחות מכיוון שאנשים עדיין לא ידעו שאתה קיים.
עם זאת, אתה יכול להתחיל לשווק עוד לפני שהמסעדה שלך נפתחת שלטים למסעדות בהחלט עושים את העבודה. זה ייצור מספיק הייפ סביב המקום שלך, ואנשים יתחילו להיכנס מהיום הראשון.
אם יש לך מסעדה כבר מבוססת, זה עדיין לא מאוחר מדי.
אתה יכול להתחיל מחדש עם קמפיין שיווקי חדש שיציב אותך במקום הראשון בשוק.
הקפד להציג את המיטב מהמסעדה שלך בדפי המדיה החברתית שלך – התמונות, הכיתובים צריכים להיות מושלמים.
אם אינך יכול להתמודד עם החלק של המדיה החברתית, אתה יכול אפילו לשקול לבצע מיקור חוץ לסוכנות.
עסקים רבים קטפו את היתרונות של שיווק דיגיטלי מעולה, ועכשיו הגיע הזמן גם לכם לעלות מדרגה.
התחל לפרסם לעתים קרובות בדפי המדיה החברתית שלך כדי להבטיח מספיק תשומת לב מבסיס הלקוחות היעד.
אתה יכול גם לפרסם הנחות ומבצעים מושכים כדי שאנשים יתמרצו להיכנס.
אתה צריך לחשוב על דרכים ואמצעים שונים כדי להגביר את המכירות שלך, ובתמורה, את ההכנסה שלך. ושיווק הוא אמצעי אחד חסכוני ומכוון תוצאות שאתה יכול לנקוט.
לכן, המטרה השישית היא לוודא שיש לך אסטרטגיית שיווק יעילה שתהיה עקבית ומביאה להמרות.
7 – בקשו משוב מלקוחות ועובדים
משוב הוא דרך מצוינת לדעת מה בדיוק הלקוחות מרגישים לגבי המסעדה שלך.
זה גם יעזור לך ולעובדים שלך לעבוד על חסרונות מסוימים אם יצביעו עליהם.
אם אתה רוצה לשמר לקוחות, הודע להם שהמשוב שלהם מוערך ושאתה מוכן לעבוד על כל בעיה שהם נתקלים בהם.
תמריצים עושים פלאים כדי לקבל משוב – אז ודא שאתה מציע קופון הנחה או משקה חינם בפעם הבאה שהם נכנסים בתמורה למשוב.
בדיוק כפי שהמשוב של הלקוחות שלך חשוב, אל תשכח את בעלי העניין האחרים במסעדה שלך – העובדים שלך.
הקבוצה הזו למעשה עובדת קשה כדי להבטיח זרימה חלקה וחלקה לכל פעילויות המסעדה שלך, וזו הסיבה שגם הם צריכים להרגיש מוערכים.
חשוב לבדוק את העובדים מדי פעם. קבל את המשוב שלהם, שאל אותם על החלק הטוב בעבודה איתך, וגלה באילו תחומים הם היו רוצים שתשתפר.
קח בחשבון את ההצעות שלהם ויישם אותן ככל שתוכל.
גם ללקוחות וגם לעובדים יש פרספקטיבה שלא תהיה לך.
הם רואים את העסק שלך אחרת, בזמן שאתה מסתכל עליו מנקודת מבט של רווח.
רוב המשוב שלהם – אם לא כולם – בהחלט שווה משהו שתוכל לפעול לפיו.
מטרת המסעדה השביעית היא לא לחשוב שהמסעדה שלכם כבר מושלמת. יש גישה לימודית הפתוחה למשוב כך שהמסעדה שלך תוכל להשתפר ללא הרף.
8 – ניהול מלאי ביעילות
אולי אתה לא מבין את זה, אבל ניהול מלאי גרוע יכול להוביל להרבה הוצאות.
אתה מפסיד על חומר גלם ולאחר מכן כרוך בעלויות כדי לחדש אותו שוב.
בזבוז מזון והתכווצות הם שני גורמים שמובילים לעלויות תקורה הקשורות למלאי והימנעות מהן בכל מחיר היא הדרך היחידה לצאת.
ניטור מתמיד של רמות המלאי שלך יעזור לך להפחית כל סוג של בזבוז ולהימנע מגניבות.
דרך מצוינת לפקח על רמות המלאי שלך מבלי להיכנס לשם פיזית היא לקשר את המכירות שלך למלאי שלך.
ברגע שמכירה נרשמה במערכת, היא תציג אוטומטית את המלאי המנצל ותעדכן את רמות המלאי שלך בהתאם.
הכשרת הצוות לפקוח עין על המלאי ולהיצמד למדיניות "הראשון-יוצא" היא גם חיונית. הצוות שלך יהיה זה שיטפל במלאי רוב הזמן, וזו הסיבה שהם צריכים לקבל השכלה על ניהול נכון.
הטמעת מנגנוני אחסון ושימור טובים יותר גם עוזרים לצמצם בזבוז בחודש או שבוע.
ניהול מלאי אינו קשור רק לגורם אחד – כל אלה צריכים להיות מיושמים באופן מצטבר.
המטרה השמינית היא לנהל את העלויות שלך ביעילות ולהסיר כל בזבוז. זה יעזור לייעל את העסק ולשמור על תזרים מזומנים חיובי.
9 – עקוב אחר הצמיחה שלך
כעת, לאחר שיישמת כמה שינויים במסעדה שלך, הגיע הזמן לעקוב אחר התוצאות.
התוצאות אולי לא יהיו גלויות מיד, אבל עם הזמן, תבחינו בעלייה בהכנסות שלכם.
לשם כך, יהיה עליך להפעיל מנגנונים מתאימים.
זה כרוך בתוכנת קופה טובה שתעזור לך להבין את הצמיחה הכמותית של העסק שלך.
מערכות קופה יכולות להפיק דוחות על בסיס תקופתי שניתן לנתח ולהבין בקלות. כבעל עסק, אתה צריך להיות בקיא במספרים האלה – רק כך תוכל לעבוד על שיפורם.
כמו כן, תוכנת ניהול המלאי שלך היא גם היבט חשוב.
זה יעזור לך להשוות את הבזבוז וההוצאות של החודשים הקודמים והחודשים הנוכחיים.
זה גם יעזור לך לאמוד אם המדיניות שיישמת במסעדה שלך עובדת או לא.
אם כן, מעולה! אם לא, תצטרך לבדוק מחדש את המדיניות שלך ולשנות אותה, במידת הצורך.
המטרה התשיעית והאחרונה היא להבטיח שתמדוד ותעקוב אחר כל פעילות שתעשה במסעדה שלך.
ללא נתונים, אתה תהיה עיוור ולא תדע מה עובד ומה לא.
המסעדות המצליחות ביותר עוקבות אחר כל מה שהן עושות ומשתפרות מחודש לחודש.
לסיכום
הבנת הדרישות של העסק שלך חשובה מאוד כשאתה מתחיל להגדיר יעדי מסעדה.
וכן, ברגע שאתה מגדיר את היעדים, אתה צריך גם לעקוב אחר ההתקדמות שלך – בכל מגזר ובעסק בכללותו, כדי לבדוק אם הכל מסתדר.
משוב מבעלי עניין הוא היבט חשוב, אז אל תפספסו לקחת אותו.
וכן, בהצלחה ביישום המטרות הללו עבור עסקי המסעדות שלך!