להזמנות חייגו: 0523858852

מחקר מציע כי שתיית קפה לפני פעילות גופנית עשויה לסייע בשריפת יותר שומן

שיתוף:
שתיית קפה לפני פעילות גופנית עשויה לסייע בשריפת יותר שומן

מחקרים קודמים הראו קשר בין צריכת קפאין לבין ביצועי פעילות גופנית מוגברים. עם זאת, קיימים נתונים מוגבלים האם קפאין מגביר את יכולתו של הגוף לשרוף שומן.

באמצעות בדיקות אימון מדורגות אצל גברים פעילים, מדענים בחנו את השפעת הקפאין על חמצון השומן בפגישות אימון בבוקר ואחר הצהריים.

החוקרים מצאו ראיות המציעות כי בליעת כמות הקפאין המקבילה לכוס קפה חזקה 30 דקות לפני פעילות גופנית אירובית הובילה לשריפת שומנים מוגברת, במיוחד אם הפעילות התרחשה אחר הצהריים.

האם שתיית קפה באמת עוזרת לנו לצלוח אימון יותר טוב?

קפאין הוא ממריץ המופיע באופן טבעי בפולי קפה, עלי תה ופולי קקאו. משקאות אנרגיה, חטיפים ומזונות רבים.

צריכה מתונה של ממריץ זה עשויה להגביר את הערנות, את התפקוד הקוגניטיבי ואת הירידה במשקל.

מינהל המזון והתרופות (FDA) ממליץ למבוגרים בריאים לצרוך לא יותר מ -400 מיליגרם (מ”ג) מקור מהימן של קפאין ביום, שווה ערך לכ -4 או 5 כוסות קפה.

עם זאת, יש אנשים הצורכים את הקפאין בצורה שונה וחווים השפעות שליליות ברמות צריכת נמוכות יותר.

סקירה של 21 מטא-אנליזות שפורסמו בשנת 2019 מציעה כי קפאין יכול להגביר את ביצועי הפעילות הגופנית על ידי שיפור הכוח האנאירובי, הסיבולת האירובית וסיבולת וכוח השרירים.

הנתונים מראים גם כי ההשפעה החיובית של קפאין על סמני ביצועים אלה בולטת יותר במהלך אימונים אירוביים מאשר במהלך אימונים אנאירוביים.

למרות הראיות המראות כי קפאין מסייע לביצועי הפעילות הגופנית, יש מחקר מוגבל האם הוא מסייע לגוף לשרוף שומן.

כדי לחקור את יכולתו של קפאין לשפר את יכולות שריפת השומנים, מדענים מהמחלקה לפיזיולוגיה של אוניברסיטת גרנדה (UGR) בספרד בחנו את ההשפעה של צריכת קפאין על קצב חמצון השומן המרבי (MFO) של גברים פעילים במהלך מבחן אימונים מדורג.

האם צריכת קפה עוזרת לשרוף יותר שומן?

החוקרים גייסו 15 גברים פעילים בגיל ממוצע של 32 שנים. כל המשתתפים הללו היו לא מעשנים שלא היו להם מצבים בריאותיים שעלולים להחמיר עם פעילות גופנית ולא נטלו תרופות או מרשמים.

לכולם היה ניסיון קודם באימוני סיבולת וצרכו פחות מ- 50 מ”ג קפאין ביום.

כל אחד מהמשתתפים סיים מבחן תרגיל ארבע פעמים – פעמיים בבוקר ופעמיים אחר הצהריים – באמצעות ארגומטר אופניים. מרווח של 7 ימים הפריד בין כל בדיקה.

30 דקות לפני כל בדיקה, המשתתפים צרכו 3 מ”ג לק”ג משקל גוף של קפאין, שהוא שווה ערך לקפה חזק, או פלסבו תאית מיקרו-גבישי טהור.

החוקרים מדדו MFO וספיגת חמצן מקסימאלית (VO2max) באמצעות קלורימטריה עקיפה וחישבו את עוצמת הפעילות הגופנית הנדרשת כדי להגיע ל- MFO אופטימלי.

תוצאות המחקר הראו:

  • המשתתפים שצרכו קפאין הגדילו את ה- MFO ואת ה- VO2max במהלך בדיקות התעמלות שהתקיימו בשעות הבוקר ואחר הצהריים.
  • מבחני התעמלות אחר הצהריים הראו עליות רבות יותר ב- MFO וב- VO2max מאשר בבדיקות התעמלות בבוקר.
  • במהלך אימונים בבוקר, צריכת קפאין הגדילה את ה- MFO לרמה דומה למבחני אחר הצהריים בקרב המשתתפים שלא צרכו קפאין.

מהן הסכנות שבצריכת קפאין?

כמו בכל תרופה, צריכה מוגזמת של קפאין עלולה לגרום לתופעות לוואי לא נעימות, כולל נדודי שינה, עצבנות, חרדות, דופק מהיר, בחילות וכאבי ראש.

עבור אנשים עם מצבים בריאותיים בסיסיים מסוימים, כגון קצב לב לא סדיר, קפאין יכול להחמיר את הסימפטומים הקשורים למצב.

אנשים שחוששים כי צריכת קפאין עלולה להחמיר את מצבם הבריאותי צריכים להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני צריכת מוצרים המכילים קפאין.

למרות שהמחקר בדק כיצד צריכת קפאין משפיעה על חמצון השומן במהלך פעילות גופנית אצל גברים פעילים, זה לא כלל נשים או אנשים עם אורח חיים מתון יותר.

כמו כן, הגזע והאתניות של המשתתפים אינם ידועים.

לכן, תוצאות המחקר עשויות שלא להתייחס לכל קבוצות הגזע והאתני, וייתכן שלא ניתן יהיה להכליל אותן לנשים או לאנשים בקבוצות גיל אחרות.

בנוסף, היו רק 15 משתתפים במחקר, שזה מספר קטן מאוד. המדענים גם לא מדדו את טמפרטורת הגוף או את המשתנים בדם ולא שקלו כמה או כמה שינה יש למשתתפים במהלך תקופת הבדיקה.

מחקר נוסף המשתמש בקבוצה גדולה ומגוונת יותר של אנשים יכול לסייע לקבוע האם צריכת קפאין לפני פעילות גופנית עדיין משפיעה על שריפת שומנים בסוציודוגרפיה רחבה יותר.

ניווט מהיר לתוכן שאהבתם
💬 שלחו לנו הודעה