להזמנות חייגו: 0523858852

7 היתרונות הבריאותיים של שוקולד

שיתוף:
7 היתרונות הבריאותיים של שוקולד

חדשות טובות לחובבי מתוק, אכילת שוקולד יכולה להיות בריאה. סוף סוף אתה יכול להתפנק במארזי שוקולד האהובים עליך ללא רגשות אשם. ובכן, סוג של, הקאץ’ היחיד הוא שזה חייב להיות שוקולד מריר; ככל שאחוז הקקאו גבוה יותר כך ייטב. וגם, זה בריא יותר אם אתה מקפיד לאכול רק חתיכה אחת או שתיים ביום. אבל חוץ מזה, תתפרע. הנה 7 יתרונות בריאותיים מהם תוכלו ליהנות כתוצאה מאכילת שוקולד.

זה יכול לעזור לך לרדת במשקל

שוקולד לא חייב להיות סיבה לעלייה במשקל, סבור מדען המוח וויל קלואר. בספרו Eat Chocolate, Lose Weight, הוא מסביר כיצד אכילת חתיכת שוקולד מריר 20 דקות לפני וחמש דקות אחרי ארוחה יכולה להפחית את התיאבון ב-50 אחוזים מרשימים. לדברי Clower, זה בגלל ששוקולד מפעיל את ההורמונים שאומרים למוח שלך “אני שבע”. עם זאת, זכרו שזה חל על שוקולד מריר עשיר בקקאו בלבד. שוקולד חלב יעלה את רמות הסוכר בדם וישאיר אותך חשק עוד יותר לדברים.

זה נותן כוח למוח

חובבי שוקולד הם האנשים החכמים ביותר בסביבה. או לפחות הם צריכים להיות, הודות לתכולת הפלבנול של החטיף. יחד עם דיווחים שזה גם עוזר לשפר את זרימת הדם למוח, נראה ששוקולד מריר יוצר מזון מצוין למוח. עד כדי כך, שחוקרים אפילו העמידו את תכונותיו במבחן עם חולי אלצהיימר. בניסוי שפורסם על ידי Nature Neuroscience, התגלה כי “התערבות ברמת פלבנול גבוהה נמצאה כמשפרת את תפקוד ה-Dentate Gyrus (DG)” – DG הוא האזור במוח שבו “התפקוד יורד בקשר להזדקנות האדם”. למרות שהמחקר מסביר, בעוד שלפלבנולים יש פוטנציאל אולי לסייע לאלה עם אלצהיימר, זה לא יכול למנוע את המחלה לחלוטין.

אם אתם מעוניינים במארז שוקולד מפנק אצלנו בריגלו מתנות תמצאו מגוון מארזי בטויק מפנקים ומהנים שעושים טוב על הלב.

זה מקדם עור מדהים

פלבנואידים הם די חזקים. מבלי שתשים לב, הם מתחילים לעבוד על העור שלך, פועלים כמסנן לקרני UV מזיקות ומגנים עליך מפני נזקי השמש. זה לא אומר שאתה צריך לחסוך בקרם הגנה – תמיד למרוח כשאתה בחוץ באור השמש. יתרה מכך, כפי שאנו יודעים היטב, שוקולד מריר הוא משכך מתחים נהדר, אשר גם עוזר לשמור על העור צעיר, רענן ונטול קווים עדינים.

זו התרופה הכי טעימה של הטבע

שוקולד מריר הוא כלי שנאבק במחלות, עם ראיות המצביעות על כך שתכולת נוגדי החמצון הגבוהה שלו היא בעלת פוטנציאל להוריד את לחץ הדם, להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם ולשפר את זרימת הדם. מאמינים כי הפלבנולים המצויים בשוקולד מריר יכולים לעורר את האנדותל (רירית העורקים) לייצר תחמוצת חנקן, אשר בתורה מרגיעה את העורקים וכתוצאה מכך, מוריד את לחץ הדם. אפקט מרגיע זה עשוי להיות מינימלי, אבל כל מעט עוזר.

זה נותן לך דחיפה אנרגטית

אם אתם מנסים לשתות פחות קפה אבל נאבקים לעבור את היום בלי מכה הקפאין שלכם, שוקולד מריר יכול להיות התשובה – יש 43 מ”ג קפאין לכל 100 גרם.

מחקר שנערך לאחרונה מאוניברסיטת קינגסטון בלונדון מצביע גם על כך ששוקולד מריר יכול להיות שימושי עבור ספורטאים. הודות ליכולתו של השוקולד המריר לשפר את זרימת הדם (ובתורו, לשאת חמצן לשרירים בקצב מהיר יותר), המעורבים בפרויקט הצליחו לרכוב מהר יותר ויותר. דלג על חטיפי אנרגיה ונסה מעט שוקולד מריר.

זה עוזר לך לחיות יותר זמן

אם גילה של ז’נה-לואיז קלמנט הוא משהו שצריך ללכת לפיו, לכלול קקאו בתזונה שלך יכול להיות דבר טוב מאוד. עד כה, היא האדם ה”מאומת” המבוגר ביותר שחי אי פעם, שהגיעה ליום הולדתה ה-122. הסוד של ג’אנה? היא אהבתה לשוקולד. בהתחשב בכל מה שאנחנו יודעים על היתרונות הבריאותיים של שוקולד מריר, ישנה אפשרות חזקה שהפגיעה נוגדת החמצון של החטיף האהוב עלינו עזר לה להגיע לגיל שובר שיא זה. האם המרכיבים התזונתיים המסייעים ללב של השוקולד הם שעשו את העבודה? מי יודע, אבל מה שזה לא היה, זה עבד. השמועה הייתה שהיא גם חובבת שמן זית ורוכבת על האופניים שלה – שילוב שברור שמר על כושר הלחימה שלה עד גיל 122.

זה משמח אותך

המדע מסכים ששוקולד משמח אותך, ולא רק בגלל שהוא טעים מדהים. ישנם מרכיבים כימיים בתוך השוקולד שהופכים אותו לבלתי ניתן לעמוד בפניו, כמו פנילאתילאמין – תרכובת אורגנית שכאשר משתחררת בגוף מעוררת תחושה דומה לזו של התאהבות. הוא פועל גם כנוגד דיכאון בשילוב עם הדופמין הקיים באופן טבעי במוח. יחד עם תכולת התיאוברומין והטריפטופן שלו (תכונות אחרות של שוקולד המעודדות אושר ומעוררות גבוה טבעי, אם כי חלש, בגוף); קל להבין מדוע שוקולד נחשב למחזק מצב רוח מוסמך.

ניווט מהיר לתוכן שאהבתם
💬 שלחו לנו הודעה